söndag 25 januari 2015

Deppig vinter!

Som ni har märkt så är det dåligt med fiske den här vintern. Överhopad med arbete, både på jobbet och hemma. Mörkt och tråkigt är det.  Båten står isärriven i garaget i väntan på nyckelkomponenten, Hydraulstyrningen. Den verkar försvunnit efter vägen från Italien. Har, under tiden, fördjupat mig i båtelektronikens krångliga värld. Efter mycket rådfrågande och letande på nätet så lyckades jag koppla upp min gamla Garmin GPS mot datorn och tanka över min gamla waypoints. Var ett tag inne på  att låta den gamla GPS:en sitta kvar i båten. Men det slipper man ju helst. När punkterna laddats över till datorn så konverterades dem till Lowranceformat och lades in på SD-kortet. Hur smidigt som helst! Om jag ska vara ärlig trodde jag aldrig att jag skulle lyckas. Insåg dessutom att Lowrance gjort alla socialmaps tillgängliga. Plockade ner kartorna för Skagern, hela storgrund var kartlagt. Tack för den!

Nu hoppas vi att Hydraulstyrningen snart kommer så man kan få ihop grejerna, det kliar ju i fingrarna att komma ut och testa.
Skitfiske på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar