söndag 27 juli 2014

Hemma!

Känner mig som en grillkorv som glömts på grillen. Ni vet en sån där som man hittar fram på småtimmarna, man tänker, den ser ju rätt äcklig ut, men va fan jag är lite hungrig....

Solen har tagit rejält i helgen, som ni ser!

Helgens begivenhet var en tillställning av sällan skådat slag, på många sätt. Grabbarna från Eldabutiken visade vart skåpet skulle stå. En fantastiskt trevlig och välorganiserad tillställning. Synd att det inte var fler lokala förmågor som deltog. Man kände inte så många! Det bjöds mat, underhållning och fint väder.

Som ni läste igår så vi slita för centimetrarna. Ca en halvtimme innan det var rivningsdags så högg den tionde fisken. Tävlingen va C&R, de 10 största fiskarna räknades.

Detta var ett annorlunda och ovant upplägg för mig, men kul.

Nackdelen var att gädda och gös räknades lika, vilket gjorde det fördelaktigt att fiska gädda, som regel är längre.

Skagern är en nyckfull sjö, intensiva huggperioder avlöser låååånga dödperioder. Idag var det mycket smått som smakade våra beten.

Detta speglade sig i resultatlistan, då vi var teamet med minst poäng av de som fiskat fullt.

Vi klättrade i alla fall två platser och avslutade på en 22:a plats. Det får man va nöjd med.

Känner mig hyfsat mätt på fiske just nu efter 21,5 timmar i båt. Men om jag känner mig själv rätt så rycker det snart i mothuggsarmen....

Skitfiske på er....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar