tisdag 21 augusti 2018

Snabba ryck!

Gick i valet å kvalet om jag skulle ge mig ut en sväng idag...

Sambon jobbade så det fick bli en kvällstur, men jag skulle ju upp å jobba astidigt

Ja, när tanken väl var väckt så var det inte mycket annat att göra... Vädret såg kanon ut så det fanns inga ursäkter!

Min envishet är vida omtalad, har jag fått för mig nåt så ger jag mig aldrig. Samma när det gäller fiske. Kan nöta in i beckmörkret för att "bara få en till"... :)

Nåja, bestämde mig för att det fick bli en kort tur! Och det kan man väl säga att det blev. Hade baljan full efter ca 2h.

Inga späckhuggare men 53,55,65 och 68 får anses vara klart godkänt i år. Hade ca 10 returer och några bom också.

Högg mest hela tiden men hann brassa lite korv iaf. Kaffet blev orört..

Vill påstå att denna säsongen har varit den bästa jag upplevt på Skagern. Kan ledigt räkna hem ca 120st Gösar iår. Nästan varje tur har baljan blivit full.

Det är mycket smått, men det är kul när det händer nåt! Det borgar ju för att nästa säsong kommer bli riktigt bra den med!

Hade med hundkraken. Lite miljöträning!
Hon är hemskt skeptisk till det här med att åka båt. Men får hon korv så går det ganska bra! :)

Tight lines y'all


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar