torsdag 12 juli 2018

Skagern är HET nu!

Lockade med familjen ut på lite gösfiske ikväll!

Den minsta dottern gjorde sin trolling premiär!

Det hela började synnerligen lustigt. Jag höll på att släppa ut det andra spöet, då ser jag till min förvåning att det första spöet löst ut och hänger tajt bakåt, ingen fisk på dock. Suck, ska det redan börja krångla...

Låter det stå i transporthållare längst bak och fortsätter med spö nr 2 så länge. Skickar ut det mot pulkan och börjar återigen med spö nr 1. Tittar upp och ser att det andra spöet löst ut. Första gk Gösen i baljan inom fem minuter! Sen tappade jag räkningen. Helt galet mycket gös.... Många riktigt små, men det var full action hela tiden. Den sista kommer fem minuter innan vi ska riva grejerna! Var inne och fiskade på riktigt grunt vatten så jag vevade upp ena riggen ca 2m. Hinner bara sätta mig i stolen igen innan jag ser riggspöet nicka så där trivsamt som såna gör ibland!

Baljan blev full och fin!
Inga jättestora men fina matfiskar och vi kan nog konstatera att återväxten i sjön är väldigt god.

I princip vart man än åker i sjön så ser man oerhört mycket fisk på lodet!

Tight lines y'all


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar