måndag 26 juni 2017

Fullt ställ!

Inhandlade de sista tre Daiwarullarna idag. Nu är spöbesättningen fulländad!

Jag kör Abu Alphamar på riggarna, mest för deras schyssta synchrofunktion. Den är underbart smidig när man ska skicka ner riggarna. Bara att backa veven lagom så smyger riggen ner utan att det blir någon slaklina!

På ytspöna kör jag Daiwa SG47 Lc3b. Älskar dom rullarna, känslan är gudomlig och bromsen grymt jämn å fin.

I början av min trollingkarriär så köpte jag skitbilliga begagnade rullar på blocket. Olika beg spön blev det också. Allt för att komma igång. Sen har det bytts upp allteftersom. Och nu känns uppställningen komplett!

Linan jag kör är Berkeley Big Game 0,38. Av den främsta anledningen att den är billig. Det flyger ju iväg några kilometer när man ska byta på tio rullar! Sen har jag aldrig haft några problem med den. Knappt några mystiska linbrott eller andra konstigheter!

Kört denna även på havet, med devisen att det är bättre att ha mycket lina än tjock lina. Tar linan slut så är det kört oavsett! :)

Tight lines y'all

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar