torsdag 21 juli 2016

Fisket tog en oväntad vändning idag!

Vädret såg ju fantastiskt ut så....

Tänkte att jag skulle se om det gick att lura upp lite Abborre idag! Trollinggrejerna var med så tanken var att sätta ut dom lite senare. Brukar ju som bekant inte vara nån idé förrän senare på kvällen.

Smög runt och letade efter abborrstim på lodet, men det enda jag hittade var större bågar. Så jag fick ett ryck och plockade fram vertikalgrejerna.

Satt där och skrattade åt mig själv och min fåfänga. Skulle jag tro att jag kunde fånga nåt på vertikalfiske? Tanken var ju skrattretande....

Men jag avbröts i mina funderingar av att det hände nåt skumt med spöt. Var det rullen som pajat? Linan som fastnat i båten?  Va fan? Då gick det upp för mig att jag kört kroken i en FISK. När upphetsningen lagt sig något så tänkte jag att det säkert är en liten Gädda.

Men döm av min förvåning när en Gös bryter ytspegeln...

Ingen bjässe, kanske 57cm. Men ändå, mim första vertikalfångade Gös. I euforin som uppstod så var jag tvungen att ringa till Anders och skryta samtidigt som jag fortsätter fiska.

Mitt i samtalet så står återigen spöt i en käck båge och denna gång är det nåt större. Anders få liverapportering under drillning och håvning. Håven hade jag inte ens tagit fram...

Summerade 5 gös på vertikal, kastade ut Trollinggrejerna ett par timmar på slutet men dom gav tji!

Kul som fan!

Tight lines y'all

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar