torsdag 23 oktober 2014

Vackert!

Spenderade dagen på utbildning i Norrköping. Sist jag var där så höll man på att bygga ett omlöp av strömmen förbi vandringshinder. Så jag var tvungen att gå dit och titta.

Norrköping är en väldigt vacker stad, med ett välbevarat industrilandskap mitt i centrum. Industrialismen hade dock inga större tankar kring utbyggnad av vattenvägar och att deras förvisso vackra och moderna byggnationer hade förödande konsekvenser för vattenlivet.

Omlöpet är vackert beläget i stadsparken mitt i staden och det går att promenera alldeles intill det hela vägen

Att se sånt gör mig varm, i min för övrigt kalla och utarmade själ. Det finns plats för det gamla och det nya, vi lär av våra misstag och sätter det viktiga i fokus.

Symbios är ordet!

Ser för övrigt fram emot att testa stadsfisket i NKPH nån gång. Är relativt ofta där så nån gång får man nog ta sig tiden.

I övrigt går funderingarna kring ett eventuellt deltagande i Laxcupen. Har inte riktigt bestämt mig än men om jag känner mig själv rätt så står man där frusen med pannlampa och med stelfrusna fingrar och gnäller.

Tills dess, Tight lines y'all

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar