lördag 30 november 2013

En prövning!

Dagen till ära besöktes Vätterns vackra vidder tillsammans med Kapten Hjalmarsson. Fina vindar och allmänt trevlig väderrapport gjorde att föeväntningarna var höga! Tanken var att sondera lite ny terräng inför kommande helgs batalj i Karlsborg.

Nya vatten skulle brytas och waypoints skulle sättas. Sammantaget skulle dagens ansträngningar ge oss ett fint utgångsläge.

När grejerna var ute, tänker jag mig inte riktigt för och jag hör mig själv säga:
- Jag väntar med frukosten tills vi bänt upp den första!

Som ni alla vet så går högmod före fall och i detta fall blodsockerfall. Jag får vackert sitta och glo, i gott och väl en timme! Detta alltmedan Kapten smaskar smörgåsar på löpande band! Till slut när risken för koma eller aggresionsutbrott börjar bli påtaglig så kastar jag mig ner i matsäcken ändå!

När första mackan åkt ner så kliver första laxen på! Detta blev tyvärr dagens enda lax!

Fem rödingar och en Öring synade båtsidan. Ett kort ögonblick trodde jag att Vätternpb:t var på väg att pulveriseras. Med ett klick så går linan av och en harang som förmodligen skulle gjort Ozzy Osbourne himself röd om kinderna ekade över Vätterns ödsliga vidder. När linan hämtats in kan dock konstateras att det var monstergäddan Allan som snott mig på en Xrap.

Dyr smak de har de där gröna jävlarna!

Nästa helg tar vi nya tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar