måndag 16 september 2013

Påläsning!

Chockerade till och med mig själv häromdagen, helt oförhappandes knallade jag in på Biblioteket, efter en stunds botaniserande bland diverse litterära storverk hittade jag fram till hyllan med läsvärd litteratur! Boken är från 1988 men mycket matnyttig. Laxens och Havsöringens liv beskrivs från början till slut. En bra uppladdning inför det stundande höstfisket efter lax och öring i V-sjöarna.

Har tagit det  lugnt med fisket denna månad, dels för att jag haft några husrenoveringprojekt jag velat få klara inför hösten plus att Skagern nästintill är torrlagd. Tycker för övrigt att September är en ganska dålig fiskemånad.

Har beställt lite material för plastgjutning, ser med spänning fram emot att paketet dimper ner i lådan. Första projektet blir apex och Vkskallar. Sen sätter bara fantasin gränserna.

Tight Lines!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar